38 راه برای افزایش ترافیک و رتبه سایت شما
داشتن ترافیک برای وبسایت شما بسیار بااهمیت است، اما اگر این ترافیک تغییر نکند، بی فایده خواهد بود. در این مقاله 38 شیوه مطرح شده است، برای اینکه کاربران در سایت شما فعالیت کنند، فرم پر کنند، آدرس ایمیل خود را تحویل دهند و یا اینکه خرید نمایند.
- به کار گرفتن حداقل تعداد فیلد لازم
زمانی که میخواهید در فرم، اطلاعاتی از کاربر در خواست کنید، حداقل فیدهایی که ضروری هستند را از او بخواهید (مثلا برای لاگین کردن فقط ایمیل و رمزعبور )
- داشتن ضمانت و گارانتی
اینکه بدون پرسیدن هیچ سوالی، امکان بازگرداندن هزینه پرداختی برای هر محصولی وجود داشته باشد، ریسک را کاهش میدهد و فروش وبسایت شما افزایش خواهد یافت.
- از افعال عملی ملموس استفاده کنید
در وبسایت شما فراخوانی های مختلفی صورت می گیرد. سعی کنید برای ترغیب کاربران به انجام کارهای لازم ، از زبان عملی استفاده کنید.(مثلا: صندلی خود را رزرو کنید)
- از توصیفات استفاده کنید
توصیفات ریسک را کاهش می دهد و ثبات اجتماعی می آفریند. از توصیفات در صفحات محصول و همچنین در صفحات درخواست ایمیل استفاده کنید.
- به طور واضح و روشن، مزیت های محصول و خدماتتان را ذکر کنید.
ذکر خصوصیات محصول شما خیلی اهمیت دارد اما از آن مهم تر برای مشتریان این است که بدانند محصول و یا خدمات شما چطور به آنها کمک خواهد کرد و یا اینکه چطور مشکل آنها را حل می کند؟!
- به تیتر صفحه بسیار توجه کنید
تیتر و عنوان شما، مهمترین المان در تمام صفحه است.
- عناصر تغییرات را در بالای صفحه قرار دهید.
باکس های انتخابی و سایر المان های تغییرات باید جهت دریافت نتایج مطلوب در بالای صفحه قرار گیرند.
- از ویدیو جهت انعکاس نام تجاری خود استفاده کنید.
از یک ویدیو ساده در صفحات خود استفاده کنید تا نشانگر این باشد که شخص واقعی پشت برند شما وجود دارد.
- داشتن صفحات اختصاصی برای هر کلیک جهت پرداخت
از هر فرمی جهت پرداخت استفاده میکنید، مطمئن باشید که کاربرتان را به صفحه اختصاصی میفرستید نه به خانه
- داشتن مشترکین یا دنبال کننده های رسانه های اجتماعی
درست مشابه توصیفات، داشتن مشترکین و دنبال کننده های اجتماعی ،به کم شدن ریسک و افزایش تحولات کمک خواهد کرد.
- فراخوانی های قوی جهت اقدام به عمل، به هر بخش از محتوای سایت خود اضافه کنید.
به مخاطبان خود بگویید که در مرحله بعدی دقیقا چه چیزی از آنها میخواهید(مثلا کلیک بر روی دکمه، خواندن یک پست خبری و یا پر کردن فرم)
- پیشنهاد محصولات مرتبط و مشابه
لینک ها و یا پیشنهادات مربوط به محصولات مرتبط را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید.
- از واژه تعداد موجود استفاده کنید.
اگر شما محصولات قابل لمس دارید، برای آنها ویژگی هایی همچون تعداد موجود به کار ببرید (مثلا : همین حالا سفارش دهید فقط 3 عدد از این محصول مانده است)
- از دنبال روی و کپی کردن بپرهیزید.
اکثر مصرف کنندگان بسیار زرنگ و هوشمند هستند.از کپی برداری بپرهیزید و به جای آن بر نوشتن صریح تمرکز کنید، این کار به بازدیدکنندگان شما کمک میکند تا بهتر تصمیم خود را بگیرند.
- از دکمه های گوناگون و متنوع استفاده کنید.
دکمه ”همین حالا خرید کنید“و ”همین حالا سفارش دهید” می توانند کاملا تنوع داشته باشند، با توجه به جایگیری آن ، رنگ آن و میزان بزرگی و یا کوچکی آن تفاوتهای زیادی می توانند داشته باشند. چندین حالت را تست کنید تا ببینید کدامیک از آنها بهتر عمل می کنند.
- به کاربران خود همه چیز را به طور دقیق بگویید.
هرآنچه که لازم است کاربرانتان درباره محصول شما بدانند به طور واضح به آنها بگویید. ویژگی ها و مزایای یک محصول چیست؟ شبیه چه چیزی است؟ امکانات آن چیست؟ چه کسی بیشتر از این محصول سود می برد؟ چطور به دست مشتری رسانده می شود؟
- پیشنهاد ویژه
به خریداران خود بگویید چه چیزی درباره محصول شما ویژه و خاص است. چه چیزی آن را نسبت به سایر محصولات فروشگاه متفاوت و برتر کرده؟
- دید واضحی به کاربران خود بدهید
هرچیز اضافه ای که در صفحه شما ممکن است حواس بازدیدکنندگان را پرت کند، از صفحه خود پاک کنید. مثل خطوط حاشیه و ...
صفحه ای که طراحی میکنید، 100% باید به فکر بهترین عملکرد بازدیدکنندگان باشد.
- در فرم های درخواستی عبارات امنیتی به کار برید.
سیاست امنیتی شما می تواند تاثیر بسیاری روی مکالمات ایمیلی شما داشته باشد، در یک آزمایش نشان داده شده که واژه های امنیتی 19% روی مکالمات تاثیر دارند.
- بازدیدکنندگانتان را هیجان زده کنید.
با استفاده از زبان احساسی و شگفت انگیز، بازدیدکنندگانتان را ترغیب و آنها را هیجان زده کنید.
- فیلدهای درخواستی خود را بهینه کنید.
اگر اطلاعات زیادی باید از کاربر بگیرید، ابتدا تعداد کمی از آنها را بگیرید تا احتمال اینکه فرم شما را پر کنند بالا رود. سپس در مراحل بعدی سایر اطلاعات را از آنها بخواهید.
- برطرف کردن انتظار بازدیدکنندگان که از طریق ppc به سایت شما رجوع می کنند.
اگر بازدیدکنندگان شما از جایی به صفحه مقصد شما مراجعه می کنند، مطمئن باشید که صفحه اصلی با محتوای آگهی شما مطابقت دارد، همان چیزی که بر روی آن کلیک کرده اند به آنها نمایش دهید.
- ارائه گزینه های مختلف برای پرداخت
گزینه های مختلفی برای پرداخت ارائه دهید. به ارائه راه های مختلف پرداخت توجه کنید تارضایت مشتری ها با هر سلیقه ای را به دست آورید.
- نمایش نظرات کاربران
بی شک، بررسی ها و نظرات مشتری های قبلی، در کمک به مردم برای تصمیم گیری به خرید، بسیار تاثیر گذار می باشد. طبق تحقیقات، 88% از پاسخ دهندگان گفته اندکه گرفتن تصمیم به خرید توسط آنها، بسیار تحت تاثیر بررسی های مثبت و منفی سایر مشتریان است.
- ترکیب رنگ های مختلف را در صفحات سایت خود به کار برید.
رنگ های مختلف می توانند، چیزهای مختلف را به افراد مختلف نشان دهند(مثلا آبی روشن می تواند آرام باشد درحالیکه قرمز می تواند احساس هیجان و یا حتی خشم ایجاد کند.)
انواع مختلف ترکیب رنگ ها را بیازمایید تا ببینید کدام یک از آنها به افزایش ترافیک و نرخ مطلوب منجر می شود.
- از تصاویر با کیفیت استفاده کنید.
با استفاده از عکاسان عمومی، می توانید بیانگر پیام اشتباه در مورد نام تجاری خود باشید. در صورت امکان از عکس های حرفه ای و با کیفیت استفاده کنید.
- استفاده از دکمه ها به جای لینک
دکمه ها قابل لمس تر و واضح تر هستند و بیشتر قابل کلیک اند، مخصوصا هنگام مشاهده در دستگاه های تلفن همراه.
- استفاده از ابزارهای چت
چت زنده فراهم کنید تا با دادن پاسخ به پرسش ها و کمک به بازدیدکنندگان، از نگرانی های آنها بکاهید.
- استفاده از نشانه های جهت دار
با استفاده از فلش یا سایر نشانه های بصری، توجه بازدیدکنندگان خود را به مهم ترین عنصر روی صفحه خود جلب کنید.فقط مراقب باشید که از نشانه های قرمز پر زرق و برق و جیغ استفاده نکنید، بلکه مشابه آنها را به کار ببرید.
- استفاده از طرح یک ستونه
یک آزمایش نشان داده که در هنگام تغییر از طرح دو ستونه به یک ستونه، گفتگوهای سایت 68.1 درصد افزایش یافته.
- معرفی خود با استفاده از عکس
از قرار دادن عکس شخصی خود در گوشه ای از سایت یا کنار دکمه ها نترسید. این کار احساس خطر و ریسک را کاهش می دهد و نشان می دهد که یک فرد حقیقی پشت برند شما وجود دارد.
- طول های مختلف محتوا را بیازمایید.
بسته به شیوه کاری شما، محصول و مخاطبانتان، محتوای کوتاه ممکن است بهتر از محتوای طولانی باشد. (و یا برعکس)طول های مختلف را برای محتوای سایت خود بیازمایید تا ببینید چه حالتی برای مخاطبانتان بهتر است.
- از تصاویر لبخند و خوشحالی استفاده کنید.
به طور واضح مطمئن هستیم که این گونه از تصاویر در بالا بردن مکالمات اثرگذار خواهد بود.
- مطمئن باشید که اطلاعات تماس دارید.
به مشتریان خود، اطمینان خرید دهید، به این صورت که اطلاعات تماس کاملی را در جایی که به راحتی قابل دسترس است ارائه دهید.
- ارائه بن های تخفیف
امکان خرید رایگان یا تخفیف درصدی برای خریدهای بعدی مشتریانتان در نظر بگیرید.
- در راستای خرید، پر کردن فرم های گوناگون ضرورتی ندارد.
برخی از سایت ها برای کاربران خود، فرم هایی در راستای خرید قرار داده اند. باور کنید که شنیدن یک مرتبه واژه خرید، کافی است.
- سطح متن خود را با مخاطبان خود مطابقت دهید.
استفاده از زبان دشوار و یا زبان خیلی ساده، می تواند بسیاری از مخاطبانتان را کاهش دهد. از ابزارهایی استفاده کنید تا مطمئن شوید که متن شما با مخاطبانتان مطابقت دارد.
- گزینه های زیادی ارائه ندهید.
هنگامی که مردم با انتخاب های متعدد مواجه می شوند، ممکن است دست از کار بکشند و از انجام کار یا تصمیم خاص خود اجتناب کنند.در صورت امکان، بسیار واضح و مشخص بگویید که محصول شما برای چه کسانی مناسب است و به بازدیدکنندگان پیشنهاد دهید که کدام محصول برای اکثریت مردم بهتر است.(محبوب ترین انتخاب)
